Thursday, 16 May 2013

SeLaMaT hARi GuRu 2013....


 ***Assalamualaikum w.b.t***

   Uhukk...Uhukk...batuk kjap...hehehe...memandangkan esok 16 mei 2013..saya nak mngucapkan terima kasih yg x terhingga buat EMAK dan ABAH saya...sbb mereka la guru yg paling dekat dgn saya dr saya lahir hingga la skrg yg blom genap 20 thn...hehehe...pengorbanan mereka sbgai ibu dan bapa dan juga guru sgt la berharga buat saya...walaupun hanya mndidik scara tidak formal..

    Ehem...kira2 dlm 14 tahun dah saya meninggal kan alam pra-skolah..iaitu tadika KEMAS,SHAH ALAM..masa kt tadika dlu perkara yg paling best bila sambut hari lahir..sbb nnt dpt hadiah dr cgu...ingt lg dlu dpt hadiah buku ABC dgn PENSIL COLOR...seronok sgt2 masa tuh..lg 1 ade peristiwa yg x kn saya lupa smpai bila2...hehehe...*secret event*..terima kasih buat guru dan umi(yg masakkn mkn) tadika yg telah penat lelah mngajar saya mngeja..membaca dan menulis....

    Dan genab 8 tahun saya meninggalkn sekolah rendah...SEKOLAH RENDAH AGAMA INTERGRASI SEKSYEN 19 SHAH ALAM....bnyk memori2 indah masa skola rendah nie...lg2 masa darjah 1..menangis2 x nk g skola sbb asyik kne usik dgn bdk lelaki...heheehe...ngada2 kn...skola rendah saya ada 2 sesi tp satu hari kt skola..dari pkul 7 pg smpai 4.30 ptg...lps tu bru blik rumah...hehe..cgu2..ustzh2 dgn ustz2 kt skola semuanye baik2..msty mereka penat melayan karenah bdk2 kecik yg nakal2 n x tahu dok diam...rindu mngimbau zaman skola rendah nie..rindu kt semua pngajar..terima kasih guruku atas didikan kalian buat diri nie....

    SABK MAAHAD EHYAK DINIAH ISLAMIAH,KG,GAJAH,PERAK....dah hampir 3thn saya meninggalkn tmpt yg mngajar saya erti kehidupan..tarbiyyah...persahabatan dan kematangan yg x berapa matang lg...hehehe.....sungguh x akan saya lupakan segala memori pahit manis semasa menuntut ilmu di skolah ini....dan kat sini lah saya bnyk buat mslh..dan pernah terkantoi dgn cgu...tu la nakal sgt2...hehehe...yg paling penting saya merindui kuliah mahgrib bersama Ustz Safuan...kuliah yg penuh dgn isi dan lawak nye...dan kegarangan ustz jugak x dpt saya lupakn...tp ustz sbnr nye guru yg ramai disygi murid...dan buat guru2 lain.....saya jugak sgt merindui sgt kalian mngajar didlm kelas....jika dberi peluang lg..nak sgt saya kmbali zaman sekolah menengah nie...ape2 pun terima kasih guru2 ku di SABK MEDI di atas sgala pngrbanan dan penat lelah semasa mndidik dan berkongdi ilmu dgn saya dan shbt2 yg lain...
  
   Terakhir dalam 2 bln lepas..saya jugak telah menamatkan pengajian ASASI DI AKADEMI PENGAJIAN ISLAM NILAM PURI,KELANTAN...walaupun bru 2 bln meninggalkn tmpt yg penuh dgn tarbiyyahnye..tafaqquhnye...dan tmpt yg dgelar bumi SERAMBI MEKAH ini...saya dah mula merasai kerinduan nya...saat2 indah bersama shbt2...senior2..junior2...dan saat yg paling bermakna bersama murabbi2 di apium.np...mereka telah bnyk berkongsi dan bg segala ilmu yg mereka ada kpd saya dan shbt2 yg lain..tanpa merasa penat atau mengeluh pun...dan mereka juga lah yg mngajar saya ttg "ukhuwah"...saya sgt2 merasai keeratan ukhuwah bersama sahabat2 dan pnsyarah2 di sini...jadi saya ingin mngucapkan bnyk2 terima kasih diatas sgala tnjuk ajar ustz dan ustzh selama 2 tahun saya berada di apiumnp....

    Sebelom saya terlupa..buat sahabat2 saya yg bergelar seorg pendidik..saya ucapkan jga SELAMAT HARI GURU..tuk korg ye...walaupun hanya mngajar sekejap..tp pngalaman tu yg sgt2 penting...saya yg bercita-cita dr kecil untuk mnjd seorg guru..masih blom berkesempatan untuk mndpt pngalaman mngajar sperti kalian semua...akhirnye..jadi lah seorg pndidik yg berwibawa..hahaha.

KAD UNTUK GURU2 SEKALIAN...HIHIH

     

Wednesday, 1 May 2013

Setelah Sebulan Di Rumah ^_^


***Assalamualaikum w.b.t***

    1 Mei merupakan Hari Pekerja....dan kite semua tahu hari nie cuti....so boleh rehat2..jalan2..dan buat ape2 akhtiviti yg bermanfaat....jap2...ape kaitan nye dgn saya???...eh2..korg x tahu ke..yg sya nie pun tgh cuti..saya kerja k...hehehe...jadi nie je la peluang yg saya ade untuk berblogging sbntr....ermmmm....sedar x sedar dh sebulan lebih saya dok rumah nie + (jd bbysitter)..bkn dok umah saja..goyang kaki..bukan2...hehe.
Sepanjang sebln nie..mcm2 aktiviti jgak la saya buat kt rumah nie...walaupun setiap hujung minggu x kuar g mane2...dok dlm rumah je...

Selamat Berehat buat sahabat2 saya yg berkerja
    Cume ade 1 je bnde je yg saya nak buat..tp x kesampaian lg..saya nk buat ulangkaji pljrn balik...lg2 subjek bhs arab...bnyk bnde dah tinggal...risau plak nnt bln 9 sambung bljr balik....tkot plak otak nie jem sbb cuti lme sgt..otak kosong...nnt bljr blur je..hehehe..risau2...tp InsyaAllah sya akn buat jgak dlm mse terdekat nie...doakn2 ye niat saya nie dpt dilakukan...jadi ade x sape2 yg boleh bg cadangan..dari mana saya perlu mulakan tuk ulangkaji semula???

Nk Ulangkaji subjek nie... :'(
   Ermm..ape lg ek yg menarik yg dpt saya kongsi dgn korg spnjgn sbln kt rumah nie...jap2..nk pikir dlu...
hah bru teringat yg skrg kite dah nk PRU 13 kn...jd bnyk la cerita psl nie....org kempen sana sini...kuar je rumah...bndera berkibaran disana sini..huhuhu..ye la..mana x nye 5 thn sekali...huhu..meriah2 =) tp x nk cter psl politik sgt dlm entri ari nie..cume nk kongsi sikit pngalam bru...bru2 nie mse 20/4(trikh penamaan calon) saya diajak abah untuk ikut ke tmpt penamaan tu...suh jd jurugambar skjap...hihihi..saya pergi bersama kakak...ramai sungguh org kt sana..smntra tnggu calon2 kluat dr dewan...kt tempat dorg berkumpul tu...
ade kedgrn bacaan doa..doa rabitah..selawat2..qasidah ya hanan dll...sungguh tenang mendgr nye...nie la pngalaman yg sungguh menarik bg saya yg kali pertama join...bru ku sdar bhwa pengetahuan ttg politik nie sgt penting...jadi buat sapa2 yg layak tuk mngundi 5 mei nie..slmt mengundi la ye..buat la pilihan yg bijak...
semoga kemenangan akan berpihak kpd yg benar dan amanah..amin =D

nie la saya masa kt tempat penamaan calon tuh..hehe
     Habis dah psl PRU 13...hehehe....skrg nk cter skit ttg hati..hehehe..agak2 pasal ape ye...dah sebln lbh dok rumah nie...mula la teringat kat shbt2 di APIUMNP,Kelantan..ape la agak2 nye dorg tgh buat...harap2 semuanya sihat2 ye....nk tegur sorg kt fb..segan...lg2 belah ikhwah..huhuhu...lain la klu deme yg tegur dulu..
x pe la..asal kn dorg x lupe saya...hihih..cume ade 1 yg mnggangu hati saya skit..hihihi..ttg "si dia"...walaupun saya cuba untuk x mengingati nye..tp ianya sgt ssh...hehe...tp sbnrnye "si dia" tu admire saya..hihi..walaupun saya x dpt dye...tp saya berharap mndpt sesorg yg seperti dye...amin =D

    Mungkin nie je kot tuk entri kali nie...harap x membosankan...akhir nye saya ingin memohon maaf jika entri kali nie ada salah silap yg x sepatut nye saya tulis dan jika ada pihak yg kurng selesa dgn entri nie..saya memohon maaf...semoga bertemu lg dalam post yg seterusnye....InsyaAllah...
~wasalam~


Sunday, 7 April 2013

Cepat Masa Berlalu :'(


***Assalamualaikum w.b.t***

 Sudah agak lame sye x update cerita kt blog..maaf la..disbbkn hal2 tertentu sukar untuk sye ber blogging....tp kali nie..just nk tulis ringkas2 je...hehe..ermm...nak mula dr mane ek...bertarikhkan 24/3/2013..adlh tarikh terakhir sya berada di APIUMNP..sedihnye...tepat pkul 8 pg keluarga sya smpai untuk mmbawa sye pulang..*skema ayat ko anisah*...heheh..dan yg pling sedih nye..sye terpaksa meninggal kn sahabat yg menemani sye spnjgn berada di apium sedangkan ramai shbt yg tlh pulang kerumah...iaitu Wan Noor Hazirah...terima kasih sgt2 sbb sudi temankn sye...jasa mu akn ku kenang smpai bila2 =)

  Ermmm..abis je letak brg dlm kete...ingt nk check in pg kt Sa Villa Holidays Inn...tp x boleh..kne check in tgh ari..pkul 2...ape lg...kami jln2 g kb la...tp x ade ape2 pun..tiba2 abah ckp..."jom la g pengkalan kubor"...abis je shopping kt sana...kmi mkn tghri di Nasi Ulam kt KB....pertama kali dtg di kelantan..abg sdara bawak mkn kt situ...dan untuk terakhirnye pun kami mkn disitu jgak...hehe...ermm..dlm pkul 2 lbh kmi check in hotel terus..masing2 dh penat...lps asar kami kuar g wakaf che yeh...tuk mkn mlm dan shopping lg...hehehe..keesokan arinye lps solat subuh..kmi terus check out hotel...untuk terus kn perjalanan pulang ke rumah..tp...kmi balik ikut jln terengganu,..sbb nk g umah makcik kt ganu...sblom tu..smpat lg kami g kuala terengganu,,g pasar payang....shopping2 je la...hehe...abis je shopping terus gerak g umah makcik...rehat2 dlu...lps asar je..kami terus g pantai..untuk mandi manda..hehe..umah makcik sya dekat dgn pantai..jln kaki je..hehehe...seronok..ombak besar...hehe...kami bertolak pulang ke shah alam malam tu jgak...smpai umah dlm pkul 2 lbh kot..x ingt la plak..hehe...tu je la cter spnjng 2 ari percutian kami..hehehe...jom tgk ada gmbr ape je...hehe...

dpt hadiah dr org tersyg...coklat cadbury tu ili mahirah bg...keychain comel pink tu..
kembar sy bg,,afifah....bunga tu plak...someone yg bg..hehe
eh gmbr ape nie???ape kne mengena dgn cter sye..hehe..biar la rahsia..yg penting..
sye akan merindui suasana nye... =)
mlm terakhir di APIUMNP..my bff bg coklat2 nie..dr langkawi..thnks bro...
nie gmbr sye dgn family lps check out dr Sa Villa Holidays Inn
  Oke selesai cter pertama...misi seterus nie di rumah..hehehehe...kemungkinan besar kalau sye x cri kje...saya ada dirumah je spnjg cuti 6 bln nie...tp.....bkn dok sje jew...ada kje yg perlu sya laksanakan..iaitu...mnjadi BABYSITTER sepenuh masa dirumah...hehe...ia sudah mnjdi rutin bg ku tiap kali pulang cuti kerumah...hehee..seronok kot...rindu kt budak2 n bby2 nie..hehe...saya harus mnjga seramai 7 org...3 bby perempuan dan 4 budak kecik lelaki...penat????ermm...skit je kot..hehehe..tp biasa la dh nama pun jge budak kn..hehe...hah sblom terlupa...minggu lepas...ari minggu saya g pahang..abg sepupu saya kahwin....rumah nye dekat dgn tasik chini...hehe..dan Allah bg kesempatan untuk sye..pergi melawat tasik chini tu...untuk kali pertamanya...walaupun dh bnyk kali g pahang..hehe..ermmm..tu je la kot untuk entri kali nie...maaf jika x brape menarik...last skali..sya nk ucapakn...Selamat Bercuti Buat Sahabat2 Asasi Apiumnp 2012/2013....Semoga cuti kalian penuh dgn aktiviti yg bermanfaat... =) Kalau ada rezeki..jumpa kalian di UMKL nnt...~THE END~

Nie la anak jgaan sye...yg lagi 2 x smpat nk ambk gmbr..
yg  atas skli belak kiri tu namanya..Hana..lps tu Sufiyyah..
bawah tu plak..Haziq...yg kembr tu..Adam Aiman(adik)..Adam  Ariff(abg)
lg 2 yg x de tu..namanya...ariff dgn damia
nie gmbr kt tasik chini....bersama kakak sye...ayah..n abg ipar...



Friday, 15 March 2013

Setelah Genap 2 Tahun...

***Assalamualaikum w.b.t***

 Jap2 nak ambik feeling skit sblom menaip....melihat sahabat2 lain sibuk post ucapan..kata2 mereka sblom berpisah di facebook...tiba2 mnbuatkan diri nie nak berkongsi jugak cerita manis..pahit..bersama rakan2 yg lain..bkn di facebook tapi di blog saya ini...pertama2 nye saya bersyukur ke hadrat Ilahi kerana 13.3.2013 merupakan tarikh yg amat2 bermakna buat saya...sbb tarikh nie merupakan tarikh terakhir final exam saya bg semester 4 sekaligus menamatkan sesi pengajian asasi saya di Apium,np nie....wawaaaaaa...sedihnye :'( 
2 TAHUN???sekjap or lama..bg saya amat2 sekejap..bagai kn bru semlm berada disini...walaupun pada awal kemasukan saya disini mmpnyai pelbagai dugaan yg diterima...tp saya tetap bersyukur krn Allah telah memilih saya untuk berada di sini..bersama-sama rakan2 yg lain... :) Sungguh x percaya ianya dah berakhir disini....Tp nak buat mcm ne lg..kena terima semuanye..sbb SETIAP PERTEMUAN ITU ADA PERPISAHAN...kata2 yg sering digunakan setiap org...

 Ok x nk buang masa...saya nk kongsi cerita ttg adk2 rumate saya yg nakal2 manje nie...pertama kali saya jumpe mereka di bilik B129 Apium,np ini....saya terdiam seketika...sbb mereka berasal dari kelantan...dan bermula la bermain pelbagai persoalan..perasan ketika tu..mcm mane nie..serasi ke saya dgn mereka??boleh ke mereka serasi dgn saya??mcm2 lagi la mase tu pikir...nak tahu x...masa semua ada kt bilik..hanya 1 soalan...1 jawapan je...kemudian masing2 diam kn diri...maybe mse tu malu2 lg kot...hehehe..ble ingt balik..rasa nk gelak smbil tergolek2...huhu(teruknnyalakn)...sehingga la hadir seorg lg adk rumate yg merupakan shbat baik kepada slh sorg adk rumate saya..mase tu la bru la bilik kami nie ceria sikit...x ade lg 1 soalan untuk 1 jawapan..hehehe....dan pelbagai kenangan manis yg x dpt diungkapkan dgn kata2..hnye perasan je yg mngetahuinya...khas buat adk2 ku (aimi..jannah...syuhada)..."Terima Kasih sbb adk2 hadir dalam hidup akk..walaupun kite hnya sempat bersama setahun je...tp bg akk cukup bnyk kngn yg manis antr kite berempat..mkn bersama2...gelak ketawa bersama..stdy bersama...ingt lg mse final exam bru2 nie...kite ade belajar 'irab bahasa kelantan...sgt2 indah mase tu..terima kasih skali lagi....n untuk segala hadiah2 yg adk2 bg kt akk nie..bnyk sgt..sgt2 berharga buat akk...last...akk doakan adk2 semua berjaya didunia n akhirat..belajar rajin2 deh lps nie..mnjdi seorg insan yg berguna pd mse akn dtg"..

mereka la yg sentiasa mnceriakn saya d bilik b129...tq adk2 comel =D
terima kasih tuk semua nie..cute+sweet = comel ^_^
 Selesai cerita ttg adk2 rumate saya tu...k skrg cerita ttg lain plak....Tepat jam 11.30 pg..pada tarikh yg sama...saya dan sahabat majmuah saya buat sesi photografi @istana Apium,np a.k.a pejabat ok!!..hehehe...alhamdulillah hajat saya untuk bergambar disitu tercapai jgak..terima kasih sahabat2 sbb bg kerjsama untuk bergambar...walaupun mngkin pada mase tu ade yg x sihat atau ade hal yg lbh penting..tpi tetap dapat bergambar jgak dgn semua....jom tgk gmbr tu...

keadaan mereka sementara mnunggu kwn2 yg lain...candid pic kot..
selama 4 semester...kali pertama bergmbr @istana
  OK tu cerita belah pagi..tghari dan petang....skrg nak cerita aktiviti sebelah malam plak...tepat pkul 9.30 pada tarikh yg sama..di hadapan bilik kuliah 3...kami mngadakn jamuan perpisahan terakhir guna duit baki koko ari tu...hehehe...dan Bertemakan "CANDLE LIGHT DINNER"...walaupun 2 btg je lilin yg ade..kira candle light jugak kn..hehe...kami skli lg dpt berkumpul bersama-sama...dimulakan dgn ucapan masul dan masullah sem 1..2..3..4..ucapan yg penuh bermakna bg kami semua...kemudian selesai mereka bg ucapan..kami terukan dgn makan2 la...nak tahu menu???jap ek..nk bukak fb nk tgk kt group majmuah 
  -nasi putih
-ikan siakap msk 3 rsa(tok 4 set)
-tom yam
-telur dadar
-buah-buahan
-smbal blncn
-air laici special
selesai je mkn2 tu...ade plak suprise tuk shbt2 dr penganjur kot..hahaha..ade bg hadiah sbg tnda penghargaan....jom tgk gmbr la...hehe =)

Hadiah untuk mereka simpan sbg kenangan =)
penerima hadiah..
penerima hadiah...
penerima hadiah...
tu 2 btg lilin..candle light dinner..rajin kn saya kemas...hehe
muka happy sbb nk berpisah..hehehe...
 Alhamdulillah selesai jugak sedikit perkongsian cerita saya sblom berpisah dgn sahabat saya di Apium,np nie...semoga ukhuwah ini sentiasa mndpt keredhaan Allah swt...amin...insyaAllah klu di beri  umur yg pnjg kite akn bertemu lagi di UMKL....atau di mana2 shj...oke setakat nie je dlu...tata...titi..tutu.... =)
Selamat Membaca n Mengomen...






Thursday, 7 March 2013

Pejam Celik...Pejam Celik...tutttttttt!!!!

Assalamualaikum semua...

  Alhamdulillah mlm nie ade kesempatan tuk menaip dlm untuk entri bru...dan Alhamdulillah jugak saya dah selesai menjawab 4 paper final exam...jadi ade lg 5 paper tuk minggu depan....APA MINGGU DEPAN???Wah....sekejap nye...tinggal seminggu je kt APIUM,NilamPuri nie..Bumi Tarbiah yg ssh nak dpt melainkan kat sini je...ermmmm...sedih nye....dan mungkin buat saya sntiasa merindui tempat nie bila saya dah balik Shah Alam nnt...
sentiasa dihatiku....

  Tiba-tiba mood mlm nie sedih je...sbb asyik terlintas je..segala memori2 selama 2 tahun menuntut ilmu di sini....gelak...tawa..sedih..nangis...semua nye muncul secara tiba2...ermm...sedih...sedih...sedih...dan dalam masa seminggu lg nie la..saya kena berusaha mngembirakan sahabat2 tersayang saya...lagi2 majmuah 6 semester 4...yg sentiasa mmbuat kelas ceria masa belajar...dgn gelagat mereka yg cute2 tu..comel2 tu..nakal2 tu...hehe..semua tu buat saya rasa bahagia...walaupun kadang kala ade perselisihan faham antra kami...kat sini jugak la.saya paham erti PERSAHABATAN itu....
kite semua mcm nie kn???
    Dan mungkin gambar2 kat bawah nie semua akan jadi memori yg sgt2 indah bg diri saya...dan saya kn susun dan simpan semua nie dlm "FOLDER PENTING SAYA" dan x de sape pun boleh curi..hehehe....
jom tgk gmbr2 saya mase semester 1 smpai la semester 4...ada mcm2 gelagat dan posing..yg pasti x ade over k!!!

nie gmbr masa muda2 dlu...hehe :)
nie pun sama...x matang...
macam2 aktiviti ada....mkn sama2..jln sama2..
Bergambar bersama masa semester 2..cute2 la..
semester 3...matang skit dah...tp posing bergambar x matang lg...hehehe
the best pic...bg saya la..
   Dah la tu ye..penat la nk masuk kn gmbr bnyk2..hehehe...sblom saya abis kan entri kali nie...saya ade sedikit kata2 kot,..buat shbt2 saya semua...

 Sahabat....
Dikala aku kesepian,
Kau hadir tanpa keterpasaan,
Kau sudi jadi peneman,
Dikala aku keseorangan,
Saat aku dalam kegembiraan,
Kaula peneman setia,
Saat tiba kau sepi dalam berduka,
Kuhulurkan tangan menjadi kekuatan,
Tatkala kau bersedih,
Aku sanggup menemani walaupun aku punya Si Cinta Hati,
Kaula sahabat terbaik pernah aku ada dalam dunia ini...

  Last sekali..saya teringat kata dari seorg sahabat...." bukan rindu seorang kawan yang dia harapkan...tapi dia cuma harapkan suatu hari tatkala dia sudah pergi untuk selamanya...cukuplah sekadar nisa berkata dlm hati mcm nie : ((Dia lah salah seorg kwn yg selalu ketawa..menangis..kecewa tatkala dia masih hidup dulu bersama saya walaupun sementara))..tak ada pintaku melainkan ini".

That's right???

wasalam......







Monday, 25 February 2013

FACEBOOK..BLOG vs FINAL EXAM

Assalamualaikum.....atok....oooo...atok.....

  Hehehe...alhamadulillah masih diberi kelapangan dan kesmpatn untuk menaip@bercerita di blog ary nie..entri kali nie psl Godaan dan Pelajaran....nak tahu ape bnde dye godaan tuh....oke meh saya bg tahu...godaan yg paling dahsyat bg saya adalah Laman Sosial yg ada pd masa skrg nie...seperti..FACEBOOK...TWITTER...INSTAGRAM..DLL..hehe..mls nk tulis semua(pdhalxtahu)..
hehehe...pastu yg Pelajaran tu plak...yela saya sbg mahasiswi APIUM,NILAMPURI...minggu depan dah nak final exam..lg2 tuk last semester nie...ermm...klu x thn semua godaan nie...abis la dgn pelajaran saya nie...buku tah kemana...hafalan tah kemana....bnde yg x berfaedah yg saya dpt...nnt dh gagal..bru mnyesal...mntk2 la tak jd semua tu kt saya...

Boleh ke saya tahan semua nie dalam masa 3 minggu..hehe
  Hah...lps nie kne la selalu ingtkn diri nie..jgn nk layan sgt bnde2 nie sblom abis exam kn....sibuk menaip pasal godaan2 nie..lupe la..mcm ne dgn pelajaran/ulangkaji plak???dah setel ke??dah bnyk ke hafal dan baca???ermm..jawab la sndiri ek wahai anisah ismail....yg nk exam kamu..bkn nye blog nie..hehehe...untuk persediaan exam nie...saya dah ade la buat nota jugak tuk beberapa subjek...bace tu blom lg la...hadis alhamdulillah pg dan malam saya akn sntiasa ulang2 hadis 50 tu...Ya Allah..Engkau permudahkanlah segala urusan n hafalan hambaMu yg kerdil ini...kwn2 tlg la amin kn =D..terima kasih...

Soalan Ramalan Tasawwur + Buku Tasawwur + Nota Tasawwur..penuh atas meja tu
  Ermmm..dah la tu je kot nak cerita hari nie..insyaALLAH nnt klu ade masa..x pun lps exam..saya update lg cerita dan entri2 yg menarik kot..hehehe...k buat sahabat2 APIUM semester 4...Saya ucapan kan SELAMAT MENEMPUH PEPERIKSAAN AKHIR DENGAN BAIKNYA...

OUR BATCH IS OUR PRIORITY 2011/2013
  Tak lupa juga buat mak..abah..n semua asatizah2 MEDI..APIUM..doakan la kejayaan anakanda mu nie dlm mghadapi final exam nie...doakan kalian sgt bermakna  buat diri yg kerdil ini....dan saya mohom maaf sekiranyan selama ini ada menyinggung perasaan mana2 pihak...maaf sgt2....

MAAFKAN SAYA YE...MAK..ABAH...ASATIZAH2 SEMUA..SAHABAT2 SEMUA..
 Dan akhir nye....buat sahabat2 majmuah 6 yg saya sygi sekalian...semoga korg semua berjaya didunia dan diakhirat...dan semoga ukhuwah kita sntiasa dalam rahmat n lindungan-Nya...amin....jmpe lg nnt di UMKL....=D

Sayang korg semua..6 bln terpisah..insyaAllah jmpe lg di UMKL


WASALAMM..... =D

Friday, 22 February 2013

AFTER KLIK'13...ENJOY @BEACH!!!


    Assalamualaikum....entri kali adlh sambungan post yg sblom nie...Jadi spe2 yg x bce lg entri yg lepas....pi baca dulu na......hehehe =D ..seperti yg anda2 semua tahu...alhamdulillah progm KLIK'13 tu selesai dgn baik dan lancar...bahagia je rasanye lps abis program tu...tp still merindui saat2 moment terindah di SMKANI,Besut....dah2 mls nk melencong jauh sgt...back to the point....

   Malam last program tu..Pengarah KLIK'13...(abdul samsul nazrin) tlh buat pengumunan bhwsnya...dye nk belanja BBQ lps abis progrm...jd mse tu hati nie dah berbunga-bunga dah...x sabar2 rasannya...hehehe..sila jgn jeles ok!! ...k lps je abis kemas2...AYAM BBQ pun dah ambk...ape lagi naik van la..siap2 tuk bertolak ke pantai...destinasi adalah di...bachok...port yg dipilih sgt2 menarik...aman..damai..tenang...ade la privcy skit..hehe..
OUR DESTINATION
LAWAKAN TEMPAT NIE
   Sampai je kt pantai nie..cri plak tempat tuk bakar ayam...alhamdulillah tmpt pun dah ade..sgt2 strategik tmpt tu...hehe...k tmpt dah ade....skrg cter plak tukang bakar ayam....nk tahu spe yg rajin bakar2 ayam nie....yg penting ikhwah la..akhowat tlg tengok dan tlg makan je...hehehe...baik kn ikhwah majmuah saya...hehe...eh dah melalot plak...nie hah org2 yg rajim bkr ayam...tgk gmbr nie je la..mls nk tulis nama dye...hahaha..tp ade je ikhwah yg x tlg bakar...depa g mandi dlu...sbb excited jmpe air...hehe...pastu klu nk tahu yg akhowat nie plak..ade kje lain...nk tahu kje ape..jom tgk gmbr...hehe

nie la org2 yg rajin bkr ayam..tp smpt je nk bergambar
nie plak...yg g mndi..tgk la..bahagia je muka
nie la keje akhowat...duk bergambar je...
    Apa lagi citer ek....pikir dlu..ermmmm....hah mase nie la saat2 yg sgt bahagia bagi saya..sbb mase nie la semua ahli majmuah saya ade....klu x..jgn harap la nk ade semua..hehehe...seronok...seronok...seronok sgt2....x tahu nk gmbrkn perasaan nie kt korg mcm ne seronoknye masa tuh...hehe...pastu kan...pastu kan..pastu kan...pastu kan...hehe..lek2 jgn marah...sbnrnye nk bg korg tgk gmbr je la..sbb masa nie saya sibuk ambk gmbr je..x tahu la nk cerita ape..tgk gmbr ek...korg kn suka....bab2 tgk gmbr nie...hehehe..

Rajin kn pengarah KLIK'13 nie...
pengarah...nama tidoq mse ambk gmbr...aiman..tutup mulut k..yg lain ensem2..hahah
anisah...serius nye mkn..tgk ili..smpt je pndg kamera mse mkn...huhu
itu la masul(ketua klas) kami...ammar rosli..
sendel sapa la nie???tuan punye sendel boleh ambk ye...
aiman kata kamera nie masuk air...x tahu la kesohihannye...
dok termenung ape tu soleh...koko dah abis la..
ukhuwah tu indahkn...
hasil kretiviti meraka...hazirah...syifa..abir..wahida..
     Oke sambung balik cerita....kami berada disana smpai la malam...sbb ape balik mlm...sbb ayam2 tu abis lagi dibakar...dan x abis lagi dimakan...so...kene la abiskan semua tu..bru la boleh balik..hehehe...tp x de la smpai tgh mlm sgt...lps isyak tu..kami dah gerak dah balik UMNP...hehe...nie adalah gambr aktiviti kami pada waktu mlm di pantai....

dok saja je...tunggu ayam siap...bergambar dulu..
chef akhowat...bnyk nye la...larat ke ke bakar sorg3 nie
ganti ikhwah plak....tp ikhwah still bkr aya,,kt tmpt lain..
nie la masullah(penolong ktua klas) kami..comel kn..
nie adalah...saya noranisah ismail...satu je gmbr =(
time tu eat.....sedpa2....tgk tu..mcm tgh berebut je,,
ala2..lapar ek..mkn slow2 ek..masul buat gaya ape tu??
sempat lagi syifa buat piz...hehe

Ya Allah...anak2 sape la nie..ikhwah majmuah sape la nie..
wah...excitednye la mereka berdua nie..
last picture sblom balik....time ni dah abis mkn..
korg reti buat??x kn..sbb saya nk buat pun x jadi..emmm..nie aiman yg buat...
    Berakhir sudah cerita@kisah kami dipantai..selepas selesai nye program KLIK'13....alhamdulillah mase nie terasa bahagia dan ringan skit kpla nie..x dah dok nk pikir pasal koko...hehehe...dan masa nie la jugak ukhuwah kami sgt2 rapat...x ade satu saat pun yg tidaj bahagia..semua nya hanya riang ketawa mereka saje je yg saya dgr....saya akhirkn entri hari dgn hadis rasulullah saw tntng sahabat...

Dari Nu’man bin Basyir r.a., Rasulullah SAW bersabda, “Perumpamaan persaudaraan kaum muslimin dalam cinta dan kasih sayang di antara mereka adalah seumpama satu tubuh. Apabila satu anggota tubuh sakit maka mengakibatkan seluruh tubuh menjadi demam dan tidak bisa tidur.” (Hadis riwayat Muslim)

p/s : Maaf jika entri hari membosankan...harap2 menarik la post nie ye..slmt membca =D