Friday, 15 March 2013

Setelah Genap 2 Tahun...

***Assalamualaikum w.b.t***

 Jap2 nak ambik feeling skit sblom menaip....melihat sahabat2 lain sibuk post ucapan..kata2 mereka sblom berpisah di facebook...tiba2 mnbuatkan diri nie nak berkongsi jugak cerita manis..pahit..bersama rakan2 yg lain..bkn di facebook tapi di blog saya ini...pertama2 nye saya bersyukur ke hadrat Ilahi kerana 13.3.2013 merupakan tarikh yg amat2 bermakna buat saya...sbb tarikh nie merupakan tarikh terakhir final exam saya bg semester 4 sekaligus menamatkan sesi pengajian asasi saya di Apium,np nie....wawaaaaaa...sedihnye :'( 
2 TAHUN???sekjap or lama..bg saya amat2 sekejap..bagai kn bru semlm berada disini...walaupun pada awal kemasukan saya disini mmpnyai pelbagai dugaan yg diterima...tp saya tetap bersyukur krn Allah telah memilih saya untuk berada di sini..bersama-sama rakan2 yg lain... :) Sungguh x percaya ianya dah berakhir disini....Tp nak buat mcm ne lg..kena terima semuanye..sbb SETIAP PERTEMUAN ITU ADA PERPISAHAN...kata2 yg sering digunakan setiap org...

 Ok x nk buang masa...saya nk kongsi cerita ttg adk2 rumate saya yg nakal2 manje nie...pertama kali saya jumpe mereka di bilik B129 Apium,np ini....saya terdiam seketika...sbb mereka berasal dari kelantan...dan bermula la bermain pelbagai persoalan..perasan ketika tu..mcm mane nie..serasi ke saya dgn mereka??boleh ke mereka serasi dgn saya??mcm2 lagi la mase tu pikir...nak tahu x...masa semua ada kt bilik..hanya 1 soalan...1 jawapan je...kemudian masing2 diam kn diri...maybe mse tu malu2 lg kot...hehehe..ble ingt balik..rasa nk gelak smbil tergolek2...huhu(teruknnyalakn)...sehingga la hadir seorg lg adk rumate yg merupakan shbat baik kepada slh sorg adk rumate saya..mase tu la bru la bilik kami nie ceria sikit...x ade lg 1 soalan untuk 1 jawapan..hehehe....dan pelbagai kenangan manis yg x dpt diungkapkan dgn kata2..hnye perasan je yg mngetahuinya...khas buat adk2 ku (aimi..jannah...syuhada)..."Terima Kasih sbb adk2 hadir dalam hidup akk..walaupun kite hnya sempat bersama setahun je...tp bg akk cukup bnyk kngn yg manis antr kite berempat..mkn bersama2...gelak ketawa bersama..stdy bersama...ingt lg mse final exam bru2 nie...kite ade belajar 'irab bahasa kelantan...sgt2 indah mase tu..terima kasih skali lagi....n untuk segala hadiah2 yg adk2 bg kt akk nie..bnyk sgt..sgt2 berharga buat akk...last...akk doakan adk2 semua berjaya didunia n akhirat..belajar rajin2 deh lps nie..mnjdi seorg insan yg berguna pd mse akn dtg"..

mereka la yg sentiasa mnceriakn saya d bilik b129...tq adk2 comel =D
terima kasih tuk semua nie..cute+sweet = comel ^_^
 Selesai cerita ttg adk2 rumate saya tu...k skrg cerita ttg lain plak....Tepat jam 11.30 pg..pada tarikh yg sama...saya dan sahabat majmuah saya buat sesi photografi @istana Apium,np a.k.a pejabat ok!!..hehehe...alhamdulillah hajat saya untuk bergambar disitu tercapai jgak..terima kasih sahabat2 sbb bg kerjsama untuk bergambar...walaupun mngkin pada mase tu ade yg x sihat atau ade hal yg lbh penting..tpi tetap dapat bergambar jgak dgn semua....jom tgk gmbr tu...

keadaan mereka sementara mnunggu kwn2 yg lain...candid pic kot..
selama 4 semester...kali pertama bergmbr @istana
  OK tu cerita belah pagi..tghari dan petang....skrg nak cerita aktiviti sebelah malam plak...tepat pkul 9.30 pada tarikh yg sama..di hadapan bilik kuliah 3...kami mngadakn jamuan perpisahan terakhir guna duit baki koko ari tu...hehehe...dan Bertemakan "CANDLE LIGHT DINNER"...walaupun 2 btg je lilin yg ade..kira candle light jugak kn..hehe...kami skli lg dpt berkumpul bersama-sama...dimulakan dgn ucapan masul dan masullah sem 1..2..3..4..ucapan yg penuh bermakna bg kami semua...kemudian selesai mereka bg ucapan..kami terukan dgn makan2 la...nak tahu menu???jap ek..nk bukak fb nk tgk kt group majmuah 
  -nasi putih
-ikan siakap msk 3 rsa(tok 4 set)
-tom yam
-telur dadar
-buah-buahan
-smbal blncn
-air laici special
selesai je mkn2 tu...ade plak suprise tuk shbt2 dr penganjur kot..hahaha..ade bg hadiah sbg tnda penghargaan....jom tgk gmbr la...hehe =)

Hadiah untuk mereka simpan sbg kenangan =)
penerima hadiah..
penerima hadiah...
penerima hadiah...
tu 2 btg lilin..candle light dinner..rajin kn saya kemas...hehe
muka happy sbb nk berpisah..hehehe...
 Alhamdulillah selesai jugak sedikit perkongsian cerita saya sblom berpisah dgn sahabat saya di Apium,np nie...semoga ukhuwah ini sentiasa mndpt keredhaan Allah swt...amin...insyaAllah klu di beri  umur yg pnjg kite akn bertemu lagi di UMKL....atau di mana2 shj...oke setakat nie je dlu...tata...titi..tutu.... =)
Selamat Membaca n Mengomen...






3 comments:

  1. nisa..sedih..su xboleh nisa...su benci perpisahan...

    ReplyDelete
  2. ish..mne boleh benci2 nie...kn setiap pertemuan tu pasti ada perpisahannye...klu x nk berpisah..kite jgn bertemu...

    ReplyDelete
  3. semoga berjumpa lagi......in sya allah...

    ReplyDelete