Thursday, 16 May 2013

SeLaMaT hARi GuRu 2013....


 ***Assalamualaikum w.b.t***

   Uhukk...Uhukk...batuk kjap...hehehe...memandangkan esok 16 mei 2013..saya nak mngucapkan terima kasih yg x terhingga buat EMAK dan ABAH saya...sbb mereka la guru yg paling dekat dgn saya dr saya lahir hingga la skrg yg blom genap 20 thn...hehehe...pengorbanan mereka sbgai ibu dan bapa dan juga guru sgt la berharga buat saya...walaupun hanya mndidik scara tidak formal..

    Ehem...kira2 dlm 14 tahun dah saya meninggal kan alam pra-skolah..iaitu tadika KEMAS,SHAH ALAM..masa kt tadika dlu perkara yg paling best bila sambut hari lahir..sbb nnt dpt hadiah dr cgu...ingt lg dlu dpt hadiah buku ABC dgn PENSIL COLOR...seronok sgt2 masa tuh..lg 1 ade peristiwa yg x kn saya lupa smpai bila2...hehehe...*secret event*..terima kasih buat guru dan umi(yg masakkn mkn) tadika yg telah penat lelah mngajar saya mngeja..membaca dan menulis....

    Dan genab 8 tahun saya meninggalkn sekolah rendah...SEKOLAH RENDAH AGAMA INTERGRASI SEKSYEN 19 SHAH ALAM....bnyk memori2 indah masa skola rendah nie...lg2 masa darjah 1..menangis2 x nk g skola sbb asyik kne usik dgn bdk lelaki...heheehe...ngada2 kn...skola rendah saya ada 2 sesi tp satu hari kt skola..dari pkul 7 pg smpai 4.30 ptg...lps tu bru blik rumah...hehe..cgu2..ustzh2 dgn ustz2 kt skola semuanye baik2..msty mereka penat melayan karenah bdk2 kecik yg nakal2 n x tahu dok diam...rindu mngimbau zaman skola rendah nie..rindu kt semua pngajar..terima kasih guruku atas didikan kalian buat diri nie....

    SABK MAAHAD EHYAK DINIAH ISLAMIAH,KG,GAJAH,PERAK....dah hampir 3thn saya meninggalkn tmpt yg mngajar saya erti kehidupan..tarbiyyah...persahabatan dan kematangan yg x berapa matang lg...hehehe.....sungguh x akan saya lupakan segala memori pahit manis semasa menuntut ilmu di skolah ini....dan kat sini lah saya bnyk buat mslh..dan pernah terkantoi dgn cgu...tu la nakal sgt2...hehehe...yg paling penting saya merindui kuliah mahgrib bersama Ustz Safuan...kuliah yg penuh dgn isi dan lawak nye...dan kegarangan ustz jugak x dpt saya lupakn...tp ustz sbnr nye guru yg ramai disygi murid...dan buat guru2 lain.....saya jugak sgt merindui sgt kalian mngajar didlm kelas....jika dberi peluang lg..nak sgt saya kmbali zaman sekolah menengah nie...ape2 pun terima kasih guru2 ku di SABK MEDI di atas sgala pngrbanan dan penat lelah semasa mndidik dan berkongdi ilmu dgn saya dan shbt2 yg lain...
  
   Terakhir dalam 2 bln lepas..saya jugak telah menamatkan pengajian ASASI DI AKADEMI PENGAJIAN ISLAM NILAM PURI,KELANTAN...walaupun bru 2 bln meninggalkn tmpt yg penuh dgn tarbiyyahnye..tafaqquhnye...dan tmpt yg dgelar bumi SERAMBI MEKAH ini...saya dah mula merasai kerinduan nya...saat2 indah bersama shbt2...senior2..junior2...dan saat yg paling bermakna bersama murabbi2 di apium.np...mereka telah bnyk berkongsi dan bg segala ilmu yg mereka ada kpd saya dan shbt2 yg lain..tanpa merasa penat atau mengeluh pun...dan mereka juga lah yg mngajar saya ttg "ukhuwah"...saya sgt2 merasai keeratan ukhuwah bersama sahabat2 dan pnsyarah2 di sini...jadi saya ingin mngucapkan bnyk2 terima kasih diatas sgala tnjuk ajar ustz dan ustzh selama 2 tahun saya berada di apiumnp....

    Sebelom saya terlupa..buat sahabat2 saya yg bergelar seorg pendidik..saya ucapkan jga SELAMAT HARI GURU..tuk korg ye...walaupun hanya mngajar sekejap..tp pngalaman tu yg sgt2 penting...saya yg bercita-cita dr kecil untuk mnjd seorg guru..masih blom berkesempatan untuk mndpt pngalaman mngajar sperti kalian semua...akhirnye..jadi lah seorg pndidik yg berwibawa..hahaha.

KAD UNTUK GURU2 SEKALIAN...HIHIH

     

Wednesday, 1 May 2013

Setelah Sebulan Di Rumah ^_^


***Assalamualaikum w.b.t***

    1 Mei merupakan Hari Pekerja....dan kite semua tahu hari nie cuti....so boleh rehat2..jalan2..dan buat ape2 akhtiviti yg bermanfaat....jap2...ape kaitan nye dgn saya???...eh2..korg x tahu ke..yg sya nie pun tgh cuti..saya kerja k...hehehe...jadi nie je la peluang yg saya ade untuk berblogging sbntr....ermmmm....sedar x sedar dh sebulan lebih saya dok rumah nie + (jd bbysitter)..bkn dok umah saja..goyang kaki..bukan2...hehe.
Sepanjang sebln nie..mcm2 aktiviti jgak la saya buat kt rumah nie...walaupun setiap hujung minggu x kuar g mane2...dok dlm rumah je...

Selamat Berehat buat sahabat2 saya yg berkerja
    Cume ade 1 je bnde je yg saya nak buat..tp x kesampaian lg..saya nk buat ulangkaji pljrn balik...lg2 subjek bhs arab...bnyk bnde dah tinggal...risau plak nnt bln 9 sambung bljr balik....tkot plak otak nie jem sbb cuti lme sgt..otak kosong...nnt bljr blur je..hehehe..risau2...tp InsyaAllah sya akn buat jgak dlm mse terdekat nie...doakn2 ye niat saya nie dpt dilakukan...jadi ade x sape2 yg boleh bg cadangan..dari mana saya perlu mulakan tuk ulangkaji semula???

Nk Ulangkaji subjek nie... :'(
   Ermm..ape lg ek yg menarik yg dpt saya kongsi dgn korg spnjgn sbln kt rumah nie...jap2..nk pikir dlu...
hah bru teringat yg skrg kite dah nk PRU 13 kn...jd bnyk la cerita psl nie....org kempen sana sini...kuar je rumah...bndera berkibaran disana sini..huhuhu..ye la..mana x nye 5 thn sekali...huhu..meriah2 =) tp x nk cter psl politik sgt dlm entri ari nie..cume nk kongsi sikit pngalam bru...bru2 nie mse 20/4(trikh penamaan calon) saya diajak abah untuk ikut ke tmpt penamaan tu...suh jd jurugambar skjap...hihihi..saya pergi bersama kakak...ramai sungguh org kt sana..smntra tnggu calon2 kluat dr dewan...kt tempat dorg berkumpul tu...
ade kedgrn bacaan doa..doa rabitah..selawat2..qasidah ya hanan dll...sungguh tenang mendgr nye...nie la pngalaman yg sungguh menarik bg saya yg kali pertama join...bru ku sdar bhwa pengetahuan ttg politik nie sgt penting...jadi buat sapa2 yg layak tuk mngundi 5 mei nie..slmt mengundi la ye..buat la pilihan yg bijak...
semoga kemenangan akan berpihak kpd yg benar dan amanah..amin =D

nie la saya masa kt tempat penamaan calon tuh..hehe
     Habis dah psl PRU 13...hehehe....skrg nk cter skit ttg hati..hehehe..agak2 pasal ape ye...dah sebln lbh dok rumah nie...mula la teringat kat shbt2 di APIUMNP,Kelantan..ape la agak2 nye dorg tgh buat...harap2 semuanya sihat2 ye....nk tegur sorg kt fb..segan...lg2 belah ikhwah..huhuhu...lain la klu deme yg tegur dulu..
x pe la..asal kn dorg x lupe saya...hihih..cume ade 1 yg mnggangu hati saya skit..hihihi..ttg "si dia"...walaupun saya cuba untuk x mengingati nye..tp ianya sgt ssh...hehe...tp sbnrnye "si dia" tu admire saya..hihi..walaupun saya x dpt dye...tp saya berharap mndpt sesorg yg seperti dye...amin =D

    Mungkin nie je kot tuk entri kali nie...harap x membosankan...akhir nye saya ingin memohon maaf jika entri kali nie ada salah silap yg x sepatut nye saya tulis dan jika ada pihak yg kurng selesa dgn entri nie..saya memohon maaf...semoga bertemu lg dalam post yg seterusnye....InsyaAllah...
~wasalam~