Thursday, 16 May 2013

SeLaMaT hARi GuRu 2013....


 ***Assalamualaikum w.b.t***

   Uhukk...Uhukk...batuk kjap...hehehe...memandangkan esok 16 mei 2013..saya nak mngucapkan terima kasih yg x terhingga buat EMAK dan ABAH saya...sbb mereka la guru yg paling dekat dgn saya dr saya lahir hingga la skrg yg blom genap 20 thn...hehehe...pengorbanan mereka sbgai ibu dan bapa dan juga guru sgt la berharga buat saya...walaupun hanya mndidik scara tidak formal..

    Ehem...kira2 dlm 14 tahun dah saya meninggal kan alam pra-skolah..iaitu tadika KEMAS,SHAH ALAM..masa kt tadika dlu perkara yg paling best bila sambut hari lahir..sbb nnt dpt hadiah dr cgu...ingt lg dlu dpt hadiah buku ABC dgn PENSIL COLOR...seronok sgt2 masa tuh..lg 1 ade peristiwa yg x kn saya lupa smpai bila2...hehehe...*secret event*..terima kasih buat guru dan umi(yg masakkn mkn) tadika yg telah penat lelah mngajar saya mngeja..membaca dan menulis....

    Dan genab 8 tahun saya meninggalkn sekolah rendah...SEKOLAH RENDAH AGAMA INTERGRASI SEKSYEN 19 SHAH ALAM....bnyk memori2 indah masa skola rendah nie...lg2 masa darjah 1..menangis2 x nk g skola sbb asyik kne usik dgn bdk lelaki...heheehe...ngada2 kn...skola rendah saya ada 2 sesi tp satu hari kt skola..dari pkul 7 pg smpai 4.30 ptg...lps tu bru blik rumah...hehe..cgu2..ustzh2 dgn ustz2 kt skola semuanye baik2..msty mereka penat melayan karenah bdk2 kecik yg nakal2 n x tahu dok diam...rindu mngimbau zaman skola rendah nie..rindu kt semua pngajar..terima kasih guruku atas didikan kalian buat diri nie....

    SABK MAAHAD EHYAK DINIAH ISLAMIAH,KG,GAJAH,PERAK....dah hampir 3thn saya meninggalkn tmpt yg mngajar saya erti kehidupan..tarbiyyah...persahabatan dan kematangan yg x berapa matang lg...hehehe.....sungguh x akan saya lupakan segala memori pahit manis semasa menuntut ilmu di skolah ini....dan kat sini lah saya bnyk buat mslh..dan pernah terkantoi dgn cgu...tu la nakal sgt2...hehehe...yg paling penting saya merindui kuliah mahgrib bersama Ustz Safuan...kuliah yg penuh dgn isi dan lawak nye...dan kegarangan ustz jugak x dpt saya lupakn...tp ustz sbnr nye guru yg ramai disygi murid...dan buat guru2 lain.....saya jugak sgt merindui sgt kalian mngajar didlm kelas....jika dberi peluang lg..nak sgt saya kmbali zaman sekolah menengah nie...ape2 pun terima kasih guru2 ku di SABK MEDI di atas sgala pngrbanan dan penat lelah semasa mndidik dan berkongdi ilmu dgn saya dan shbt2 yg lain...
  
   Terakhir dalam 2 bln lepas..saya jugak telah menamatkan pengajian ASASI DI AKADEMI PENGAJIAN ISLAM NILAM PURI,KELANTAN...walaupun bru 2 bln meninggalkn tmpt yg penuh dgn tarbiyyahnye..tafaqquhnye...dan tmpt yg dgelar bumi SERAMBI MEKAH ini...saya dah mula merasai kerinduan nya...saat2 indah bersama shbt2...senior2..junior2...dan saat yg paling bermakna bersama murabbi2 di apium.np...mereka telah bnyk berkongsi dan bg segala ilmu yg mereka ada kpd saya dan shbt2 yg lain..tanpa merasa penat atau mengeluh pun...dan mereka juga lah yg mngajar saya ttg "ukhuwah"...saya sgt2 merasai keeratan ukhuwah bersama sahabat2 dan pnsyarah2 di sini...jadi saya ingin mngucapkan bnyk2 terima kasih diatas sgala tnjuk ajar ustz dan ustzh selama 2 tahun saya berada di apiumnp....

    Sebelom saya terlupa..buat sahabat2 saya yg bergelar seorg pendidik..saya ucapkan jga SELAMAT HARI GURU..tuk korg ye...walaupun hanya mngajar sekejap..tp pngalaman tu yg sgt2 penting...saya yg bercita-cita dr kecil untuk mnjd seorg guru..masih blom berkesempatan untuk mndpt pngalaman mngajar sperti kalian semua...akhirnye..jadi lah seorg pndidik yg berwibawa..hahaha.

KAD UNTUK GURU2 SEKALIAN...HIHIH

     

No comments:

Post a Comment