Wednesday, 1 May 2013

Setelah Sebulan Di Rumah ^_^


***Assalamualaikum w.b.t***

    1 Mei merupakan Hari Pekerja....dan kite semua tahu hari nie cuti....so boleh rehat2..jalan2..dan buat ape2 akhtiviti yg bermanfaat....jap2...ape kaitan nye dgn saya???...eh2..korg x tahu ke..yg sya nie pun tgh cuti..saya kerja k...hehehe...jadi nie je la peluang yg saya ade untuk berblogging sbntr....ermmmm....sedar x sedar dh sebulan lebih saya dok rumah nie + (jd bbysitter)..bkn dok umah saja..goyang kaki..bukan2...hehe.
Sepanjang sebln nie..mcm2 aktiviti jgak la saya buat kt rumah nie...walaupun setiap hujung minggu x kuar g mane2...dok dlm rumah je...

Selamat Berehat buat sahabat2 saya yg berkerja
    Cume ade 1 je bnde je yg saya nak buat..tp x kesampaian lg..saya nk buat ulangkaji pljrn balik...lg2 subjek bhs arab...bnyk bnde dah tinggal...risau plak nnt bln 9 sambung bljr balik....tkot plak otak nie jem sbb cuti lme sgt..otak kosong...nnt bljr blur je..hehehe..risau2...tp InsyaAllah sya akn buat jgak dlm mse terdekat nie...doakn2 ye niat saya nie dpt dilakukan...jadi ade x sape2 yg boleh bg cadangan..dari mana saya perlu mulakan tuk ulangkaji semula???

Nk Ulangkaji subjek nie... :'(
   Ermm..ape lg ek yg menarik yg dpt saya kongsi dgn korg spnjgn sbln kt rumah nie...jap2..nk pikir dlu...
hah bru teringat yg skrg kite dah nk PRU 13 kn...jd bnyk la cerita psl nie....org kempen sana sini...kuar je rumah...bndera berkibaran disana sini..huhuhu..ye la..mana x nye 5 thn sekali...huhu..meriah2 =) tp x nk cter psl politik sgt dlm entri ari nie..cume nk kongsi sikit pngalam bru...bru2 nie mse 20/4(trikh penamaan calon) saya diajak abah untuk ikut ke tmpt penamaan tu...suh jd jurugambar skjap...hihihi..saya pergi bersama kakak...ramai sungguh org kt sana..smntra tnggu calon2 kluat dr dewan...kt tempat dorg berkumpul tu...
ade kedgrn bacaan doa..doa rabitah..selawat2..qasidah ya hanan dll...sungguh tenang mendgr nye...nie la pngalaman yg sungguh menarik bg saya yg kali pertama join...bru ku sdar bhwa pengetahuan ttg politik nie sgt penting...jadi buat sapa2 yg layak tuk mngundi 5 mei nie..slmt mengundi la ye..buat la pilihan yg bijak...
semoga kemenangan akan berpihak kpd yg benar dan amanah..amin =D

nie la saya masa kt tempat penamaan calon tuh..hehe
     Habis dah psl PRU 13...hehehe....skrg nk cter skit ttg hati..hehehe..agak2 pasal ape ye...dah sebln lbh dok rumah nie...mula la teringat kat shbt2 di APIUMNP,Kelantan..ape la agak2 nye dorg tgh buat...harap2 semuanya sihat2 ye....nk tegur sorg kt fb..segan...lg2 belah ikhwah..huhuhu...lain la klu deme yg tegur dulu..
x pe la..asal kn dorg x lupe saya...hihih..cume ade 1 yg mnggangu hati saya skit..hihihi..ttg "si dia"...walaupun saya cuba untuk x mengingati nye..tp ianya sgt ssh...hehe...tp sbnrnye "si dia" tu admire saya..hihi..walaupun saya x dpt dye...tp saya berharap mndpt sesorg yg seperti dye...amin =D

    Mungkin nie je kot tuk entri kali nie...harap x membosankan...akhir nye saya ingin memohon maaf jika entri kali nie ada salah silap yg x sepatut nye saya tulis dan jika ada pihak yg kurng selesa dgn entri nie..saya memohon maaf...semoga bertemu lg dalam post yg seterusnye....InsyaAllah...
~wasalam~


No comments:

Post a Comment