Tuesday, 7 January 2014

KASIH SAYANG IBU.....

**Assalamualaikum**


By the way...pg td abah tepon..tnye demam lg ke??..alhamdulillah dah sihat...tp......
abah ckp mak x sihat lg...rasa mcm nk balik...tp sbb kn exam x abis lg..x ade kesempatan nk balik..Ya Allah Engkau berikan lah kesembuhan dan lindungi la emakku dr segala penyakit dan musibah...amee :'(

P/S : td jmpe  artikel nie kt fb...so nisa copy paste je...

Seorang ibu dalam hidupnya sungguh penuh kasih sayang kepada anaknya..mari kita renungkan kasih sayang hati ibu kepada anaknya...

1. Saat makan, jika makanan kurang Ibu akan memberikan makanan itu kepada anaknya dan.berkata, "Cepatlah makan, Ibu tidak lapar."

2. Waktu makan, Ibu selalu menyisihkan ikan dan daging untuk anaknya dan berkata, "Ibu tidak suka daging, makanlah, nak..."

3. Tengah malam saat dia sedang menjaga anaknya yang sakit, Ia berkata, "Istirahatlah nak, Ibu masih belum ngantuk..."

4. Saat anak sudah tamat sekolah, bekerja,mengirimkan uang untuk Ibu. Ia berkata, "Simpanlah untuk keperluanmu nak, Ibu
masih punya uang..."

5. Saat anak sudah sukses, menjemput Ibunya untuk tinggal di rumah besar, Ia lantas berkata, "Rumah tua kita sangat nyaman, Ibu tidak terbiasa tinggal disana..."

6. Saat menjelang tua, ibu sakit keras, anaknya akan menangis, tetapi Ibu masih bisa tersenyum sambil berkata, "Jangan menangis, Ibu tidak apa apa." Ini adalah kedermawanan hati seorang ibu Yang sungguh banyak tak di sadari oleh anaknya Ibu..

Tidak peduli seberapa kaya kita, seberapa.dewasanya kita, Ibu selalu menganggap kita anak kecilnya,mengkhawatirkan diri kita tapi tidak pernah membiarkan kita mengkhawatirkan dirinya.

Semoga semua anak di dunia ini bisa menghargai setiap kasih sayang seorang ibu, karena beliaulah makhluk Allah yang satu
satunya dikirim untuk menjaga kita dan
menyayangi kita.

Aamiin

Insan yg palingku sayang...Mak n Abah

Saturday, 4 January 2014

#Throwback 2013


 ***Assalamualaikum w.b.t***

*tarik nafas jap*....Fuhh!!dh lme x intai blog den nie hah...nasib baik la x berhabuk..hihi..cume sian je x de pun cerita2 bru(adekeorgnkbaceblogdennie)...tp x pe la...disebabkan ari nie ade mse...boleh la nk typing2 sikit kt sini....ok klu bce tajuk je msty dh tau kn nk kongsi psl ape...so ari nie..just nk imbas2 kembali kenangan tahun 2013 yg penuh dengan pelbagai cerita dan kisah....OH!!sebelum terlupa...nk ucapkn SELAMAT TAHUN BARU 2014....walaupun dh lewat 4 ari kot...haha...ermmm..nk start dr mana ek???

oke la..nisa just tulis ape yg terlintas je ek..sepanjang 2013 yg lepas..mcm2 bnde dh jd...sama ada baik atau buruk...gembira atau sedih...semua nye ada....btw mcm yg korg semua tau...pertghn bulan 3/2013..nisa dah
tamat belajar kt Akademi Pengajian Islam,Universiti Malaya Nilampuri Kelantan..tp tamat bljr sbg student asasi je..no sijil ok!!..and then cuti yg sgt2 lame before first degree 2/9/2013....saya student degree dlm bidang Syariah dan Pengurusan Muamalat...(4 years ok)...ermmm..sekali imbas je...first degree biasa la mula dgn minggu haluansiswa kn(seminggu je)....mls nk cerita ape2 psl MHS nie...just yg baik..nisa ambk..yg buruk jdkn teladan,...

Next chapter...hah..bru teringat yg tahun 2013 nie ramai jgak kawan2 yg sebaya dgn nisa dh mendirikan rumahtangga(xpejodohdorgsmpaidlu)..nisa just focus kt study dlu ek..jgn nk gatai2 pikiq psl kahwin..haha..
ermmmm...x lupe jugak..buat arwah abg sepupu nisa yg meninggal dlm 2 @ sebulan yg lepas...akibat accident balik dr kerja.semoga arwah ditempatkan dikalangan org yg beriman..*AL-FATIHAH.....segala nye berlaku dalam mase yg singkat dan x disangka2 kn....

Now...nisa nk kongsi plak kisah sepanjang bergelar student degree nie kt universiti malaya...hihih...banyak perkara baru yg nisa dpt bila bljr kt sini...contoh nye...buat assgmnt dh x mcm kt np dlu..boleh cincaii2 je...sekarang semuanye kena ikut format...fuhh..kadang2 tu smpai fed up dibuat nye..tp dengan sokongan n kerjasama kwn2 semuanye dpt disiapkn...termasuk la dgn perbentangan dlm kelas..bnyk kenangan nanis n pahit mse buat kerja2 berkumpulan nie...yg paling penting nisa dpt classmates yg sgt2 sporting n geli2 kot dorg nie...*masukair...haha..dan untuk pengetahuan korg...skrg nie nisa dlm exam week...i have 3 more paper...abis exam 13/1/2014...harap semuanye dipermudahkan...


Hah...x lupe jgak...cerita psl sahabat2 majmuah 6 np dlu...skrg kt UMKL jarang kite dpt bertemu kan..mane tak nye..masing2 dh dengan bidang masing2 kan...hope korg still ingt shbt2 majmuah6 ek...bnyk kenangan kite bersama selama 4 semester kt APIUMNP...nnt klu ade rezeki kite buat runieon awal semester 2 nnt ek..rindu nk berkumpul n sembang2 dengan korg semua...last untuk dorg...semoga berjaya didunia n diakhirat dan kite tetap sahabat selamanye...

Tu je kot yg berlaku sepanjang 2013 yg lepas...meh la kite intai2 gmbr throwback2013 yg ada...


most wanted picture.....miss this moment Mac 2013..apiumnp

with my cute friend...ili mahira..dinner Mac 2013

MHS Sept 2013..first degree...at DTC,Universiti Malaya

my sweet sister....siti hajar roslan...dec 2013

new classmate with tutor...final class b4 study week..Dec 2013
Have done...now 2014 coming....semangat baru...azam bru...segala2 nye bru...*ayatjelebih*...hihi..insyaALLAH...sama2 kite perbaiki segala kekurangan yang ada selama tahun 2013...pada tahun nie..dengan segala kebaikan...last wish me luck for my final exam....see u later!!!
wasalam =)